آموزش از مزیت‌های ویژه خراسان جنوبی است  
کد خبر: 4205347
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۴

آموزش از مزیت‌های ویژه خراسان جنوبی است  

استاندار خراسان جنوبی گفت: با توجه به زیرساخت های آموزشی موجود و پیشینه غنی خراسان جنوبی، آموزش از مزیت های ویژه این استان است.

جواد قناعت، استاندار خراسان جنوبیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی جواد قناعت، استاندار خراسان جنوبی امروز ۲۳ اسفند با بیان این مطلب در کارگروه استانی پیاده سازی آمایش آموزش عالی و مدیریت طرح تحول استان، اظهار کرد: زیرساخت‌های آموزشی مناسب و مرزی که می تواند سطح دسترسی کشورهای همسایه را تسهیل کند، از مزیت‌های خراسان جنوبی است.

به گفته وی؛ از این مزیت و ظرفیت‌ها می‌بایست در راستای تعالی آموزش و پیشرفت خراسان جنوبی استفاده کنیم.

وی با اشاره به شرایط مهیا شده در دانشگاه های استان در راستای جذب دانشجوی بین الملل، تأکید کرد: خراسان جنوبی، ظرفیت بسیار خوبی برای جذب و پذیرش دانشجویان خارجی دارد، لذا انتظار این است که وزارت علوم این فرصت را مغتنم بشمرد و در زمینه بین المللی شدن دانشگاه‌های استان، اقدامات مؤثرتری صورت گیرد.

استاندار اظهار کرد: کارگروه استانی پیاده سازی آمایش آموزش عالی و مدیریت طرح تحول به منظور ساماندهی مؤسسات آموزش عالی و کد رشته‌های موجود متناسب با اقلیم و ظرفیت‌های استان تشکیل شده است.

قناعت ادامه داد: تحول در حوزه آموزش عالی، هدفمند کردن تحصیلات عالیه، مهارت محوری و افزایش ظرفیت های اشتغالزا از مهمترین رویکردهای کارگروه استانی پیاده سازی آمایش آموزش عالی و مدیریت طرح تحول است.

 وی با تأکید بر اینکه خراسان جنوبی، زمانی صادرکننده علم و معلم بوده، متذکر شد: باید برنامه ریزی‌ها در این کارگروه به نحوی باشد که ما بتوانیم همچنان صادر کننده علم، معلم و عالم باشیم.

استاندار در پایان بر حفظ رشته‌های تحصیلات تکمیلی موجود و گسترش این کدرشته ها در دانشگاه‌های استان تأکید کرد.

 

 

انتهای پیام
captcha